Інтриги та змови придушують розвиток ринку зелені в Україні
В Україні вирощуванням і продажем зелені, салатів і пряних трав займається невелика кількість постачальників. Причин багато, але основна з них – дуже ніжний і швидкопсувний товар, розповіла засновник ТМ Салатик Лайф Людмила Яріз.
“З боку виглядає як високорентабельний бізнес, але за фактом нюансів стільки, що нагадує ясельну групу в дитсадку, яка кожен день готує нові турботи.
Емоційно цей бізнес підходить активним підприємцям, але в Україні його немає змоги зробити масштабним. Єдиний масштабний проект зробили АТБ. За інсайдерською інформацією, під Дніпром під цю нішу відведено близько 15 гектарів”, – каже Людмила Яріз.
“Дана ніша дуже сильно залежить від особистості. Зміни і розвиток починаються, коли з’являється постачальник, який не тільки думає про заробіток, а й палко бажає розвивати бізнес.
Ми від Європи (Польща, Чехія) за пропозицією і споживання на душу населення відстаємо приблизно в 8-10 разів. Від Німеччини в 20-30 разів. За оформленням, сервісу і асортименту відстаємо від Європи років на 7-10, від Росії на 5 років. В Європі існують дотації компаніям, які розвивають цю нішу. Полякам пощастило найбільше.
Сподіваюся, підприємці зрозуміють, що суттєвої конкуренції немає. Є погана і неякісна пропозиція. А також існують інтриги, змови, які тільки душать цю нішу”, – зазначила експерт.
“Прийшов час, коли пора правдиво обговорювати проблеми і підняти питання корумпованості в сегменті. Бізнес потрібно масштабувати, взаємодіяти і працювати над якістю. Урвати вже не вийде.
Тому підприємцям необхідно розвивати цю нішу, а на законодавчому рівні зменшити кількість домовленостей, так як потрібно знизити відсоток корумпованості на ринку, щоб підвищити рівень продажів. У цій ніші великі перспективи, і ринок можна і потрібно зробити більш прозорим”, – вважає Людмила Яріз.
SEEDS.org.ua за інформацією delo.ua
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!