Флекситаріанство, рослинне м’ясо та молоко, безглютенові продукти – харчування майбутнього
Замінники м’яса на рослинній основі стають все більш популярними у світі. І в Україні понад 10 компаній увійшли в цю нішу. Вважається, що до 2027 року обсяги глобального ринку рослинних замінників м’яса сягнуть майже 15 млрд доларів США. Деякі виробники м’яса занепокоєні появою такого конкурентного сектору, пише SEEDS.
Також популярнішими стають рослинні замінники молока, яєць та інших продуктів тваринного походження. Як буде розвиватися цей ринок у найближчі роки, обговорювали 9 вересня на конференції «Large Farm Management» під час дискусії «Майбутнє споживання продуктів харчування». Організатор події — Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ). Один з медіа-партнерів заходу – агромедіа-агенція SAPIENZA.
У Індії та ОАЕ заміщення тваринних білків на рослинні відбуватиметься швидко
«Я не вірю в те, що відбудеться стовідсоткова відмова від м’яса. Але тренди на ринку харчових продуктів зміняться. Є кілька факторів, на які слід зважати, коли йдеться про продовольство. Це, по-перше, демографічна ситуація у світі — збільшення кількості населення в Азії та Африці. До чого це призведе? Азія — це країни, які переважно споживають менше червоного м’яса. В Індії та деяких інших країнах в раціоні громадян цілком превалює рослинна їжа. Тому в цьому регіоні заміщення тваринних білків на рослинні відбудеться достатньо швидко. Минулого тижня я спілкувався з людиною, яка відкриває в ОАЕ завод з виробництва рослинних протеїнів. В Еміратах є шалений попит на такі продукти, адже з 5 млн населення — 4 млн це індуси, пакистанці. Для них буде зовсім не складно перейти на рослинні замінники м’яса. Цей тренд досить важливий», — зазначив під час дискусії Петро Мельник, виконавчий директор Agricom Group.
Щодо трендів, які вже зараз присутні на ринку та впливатимуть на нього у майбутньому, Петро Мельник зазначив: «Другий фактор, який впливає на ринок, це зростання доходів населення. Але все ж існує великий розрив між багатими та бідними. Для людей з високими доходами маркетинг завжди працюватиме на те, щоб виділяти якісь сорти м’яса. Наприклад, популярні мармурові стейки. Цей тренд протидіятиме росту ринку рослинного м’яса. Це не єдиний фактор, який уповільнює розвиток індустрії замінників тваринних білків».
Популярність рослинних замінників зростає не тільки в м’ясному секторі, зазначає фахівець.
Тренд безглютенового харчування недооцінений в Україні
«Наприклад, шаленими темпами розвивається виробництвом вівсяного молока. Такий продукт можна виготовити й самостійно вдома — за допомогою води та пластівців. Якщо говорити про Україну, то наразі наша ТМ «Добродія» є найбільшим виробником пластівців. Також ми стали найбільшим виробником вівса в Україні — якщо минулого року під цією культурою в нас була 1 тис. гектарів, то цього року — вже 2,2 тис. гектарів. Наступного року плануємо посіяти 3 тис. гектарів. Також у 2021 році виробили 1,2 тис. тонн безглютенового вівса. Думаю, сьогодні тренд до безглютенового харчування дуже недооцінений. Це тренд, який буде зростати. В Україні це вже відбувається, а в Європі розвиток цього ринку взагалі йде скаженими темпами. Постачальник пластівців на експорт вже викупив весь наш безглютеновий овес», — говорить директор Agricom Group.
Ще один тренд — кардинальна зміна харчових звичок. Це повна або часткова відмова від продуктів тваринного походження (вегетаріанство, веганство, флекситаріанство). Флекситаріанство — це не відмова, але зменшення обсягів споживання м’яса та інших продуктів тваринництва. На думку пана Мельника, попри виключення деяких продуктів, таке харчування може бути досить різноманітним.
- Довідка Seeds: Флекситаріанство — дієта, в якій превалюють рослинні продукти, проте допускається вживання тваринної їжі.
«Можливо вегетаріанці не живуть довше, але якість їх життя у дечому точно покращується. У мене був досвід — місяць проживання в Рішікеші (Індія). Це місто — столиця йогів. В закладах харчування там пропонують неймовірну кількість вегетаріанських страв. Хоча жителі цього міста живуть переважно бідніше, ніж українці, якість їхнього життя вища. Можливо у них немає дорогих авто чи будинків, але в більшості з них завжди на обличчі посмішка», — зазначає директор Agricom Group.
«Утім, зараз у світі більший тренд — це флекситаріанство. Тут вже питання в кількості спожитих тваринних продуктів. Наприклад, коли люди відчувають стрес, вони не звертають увагу на кількість спожитого. Нам варто вживати менше їжі, але вона має бути якіснішою. У майбутньому будуть і вегани, і вегетаріанці, але більшість людей перейде на флекситаріанство. Є наукові підтвердження, що такий тип харчування покращує стан здоров’я», — говорить Петро Мельник.
На думку фахівця, зробити свідомий вибір щодо споживання у сучасному світі важко через надмір інформації та просування товарів. Маркетинг управляє ринком і споживчим вибором. Та якісні продукти завжди вартують дорожче.
«Споживачам важко зорієнтуватися в питаннях свідомого харчування, адже нас оточує маркетинг. Досі асоціації виробників м’яса в США фінансують дослідження щодо користі споживання протеїну. Тобто, споживач насправді не володіє стовідсотково достовірною інформацією щодо того, які продукти корисні, а які — ні. Щоб свідомо харчуватися, треба заробляти. Зараз все, що натуральне, дійсно якісне, набагато дорожче за те, що більшість громадян можуть дозволити собі купити», — зазначає Петро Мельник.
- Як зміниться ринок їжі у найближчі роки?
- Які українські суперфуди наразі популярні на внутрішньому та зовнішньому ринках?
- Які технології допомагають українським компаніям виходити на нові ринки і створювати унікальні продукти?
💡 Про це все ви можете дізнатися 27 жовтня під час Міжнародної конференції: «From Local to Global: суперфуди, технології, ринки» з циклу Збільшення прибутків агробізнесу. Організатором виступає агромедіа-агенція SAPIENZA за підтримки Київського контрактового ярмарку. Місце зустрічі: м. Київ, Міжнародний виставковий центр (Броварський проспект 15), виставка “AgroComplex 2021”. Початок о 12:00.
Відвідування безкоштовно за умови попередньої реєстрації. Зареєструватися можна тут.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!