Експорт ягід з України щороку зростає приблизно на 25%
Україна за підсумками попередніх п’яти сезонів стала найбільш швидкозростаючим експортером ягоди серед усіх країн світу, що входять до топ-20 на кінець 2022 року, пише SEEDS.
Про це розповів економіст інвестиційного департаменту Продовольчої й сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак у своїй презентації “Марокко, Єгипет і Україна – проривні учасники світового ягідного ринку” під час одного з найбільших у світі ягідних форумів Global Berry Congress.
Попри триваючу військову агресію з боку росії, українські компанії продовжували нарощувати присутність на світовому ринку ягід.
Читайте також: На Житомирщині вирощують лікарський сорт хмелю
“Експорт ягід з України у 2018-2022 роках зростає в середньому на 25% щороку, переважно внаслідок збільшення експортних відвантажень замороженої малини. Однак і лохина останнім часом почала вносити свою лепту в цей процес, що дає змогу Україні щорічно просуватися вгору в рейтингу найбільших експортерів ягід у світі”, – цитує слова Андрія Ярмака EastFruit.
У своєму виступі він розповів і про величезні проблеми, які має Україна в розвитку ягідного бізнесу. Зокрема, за словами експерта ФАО, близько $100 млн доларів США Україна залишає Польщі, що дає змогу останній утримувати провідні позиції в експорті свіжих і заморожених ягід, допрацьовуючи та реекспортуючи українську ягоду.
При цьому Україна продовжує продавати ягоди за найнижчою ціною на ринку, в той час, як за певних маркетингових зусиль і незначних інвестицій у технології, з огляду на унікальні агрокліматичні умови вирощування, могла б продавати цю продукцію за преміальною ціною.
“Українському ягідному бізнесу зараз точно б не завадили ці $100 млн доларів. Це б дозволило Україні знизити залежність від одного найбільшого покупця, з яким і так останнім часом виникають серйозні проблеми. До речі, в України вже є подібний досвід – порівняно нещодавно Україні вдалося дуже успішно позбутися залежності від ринку росії, що дозволило їй різко наростити експорт плодоовочевої продукції.
Додаткові кошти, які надійдуть від диверсифікації експорту з мінімізацією реекспорту через Польщу, теж допомогли б суттєво наростити обсяги та якість продукції, а з ними й рейтинги та репутацію України в ягідному світі”, – зазначив Андрій Ярмак.
Він також зауважив, що наступного сезону Україна матиме серйозний карт-бланш на ринку замороженої малини, бо багато країн скоротили площі під цією культурою, тоді як світові ціни залишалися вкрай низькими.
Відповідно, інтерес до малини в сезоні 2024/25 серед світових покупців може знову зрости, що дасть змогу збільшити доходи від реалізації продукції. І було б непогано поєднати цей із зусиллями з диверсифікації експорту і малини, і лохини.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!