Досвідчені екофермери розповіли яких помилок слід уникати початківцям в органічному бізнесі
Анастасія Ле Хак разом з сім’єю вже 27 років популяризує органіку в Україні та В’єтнамі. Родина Анастасії інтернаціональна — мама українка, а тато в’єтнамець, бізнес також розвивають у двох країнах паралельно — Україні та В’єтнамі.
За словами Анастасії, ті, хто тільки починає займатися виготовленням органічної продукції часто роблять кілька найбільших помилок: вирощують те на, що немає попиту, або вирощують тоді коли не потрібно.
“Наприклад, зараз багато фермерів, які вирощують ягоди і зелень. Але немає тих, хто вирощує то, що запитують – селера стебловий, брокколі, цвітну капусту, кабачки, кісточкові (черешню, абрикоси, сливи).
Основний попит з вересня по травень, а не навпаки. Взимку люди готові купувати зелень за будь-які гроші. А фермери, навпаки, на зиму закривають теплиці”, – додає Анастасія Ле Хак.
Фермерка наголошує також, що ціна на органічний продукт не має бути захмарною. Логічно, що чим нижче ціна на органічний продукт, тим більше людей зможуть його купити. Оптимальна різниця в ціні між звичайним продуктом і органічним 1,5-2 рази, не більше.
“Зараз ті, хто займається органічним землеробством – це фанати своєї справи. Вони трудяться заради ідеї, хочуть виростити правильний продукт. Це нелегко і не для ледачих, вимагає великих витрат за часом, вкладень і знань.
І я рада, що за органічний бізнес беруться саме такі люди, які усвідомлено відмовляються від пестицидів, мінеральних добрив, ГМО та штучних добавок”, – каже Анастасія Ле Хак.
Дізнатися докладніше про перспективні країни для експорту, українські виробники зможуть вже 19 лютого на конференції “Збільшення прибутків у міжнародній агроторгівлі”.
SEEDS.org.ua за інформацією News.agro-center
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!