Cпоживання ягід буде рости надзвичайно швидко в Західній Європі
Про які галузеві тенденції та напрямки діяльності говорять на Global Berry Congress у Нідерландах – одному з наймасштабніших світових заходів ягідного сектору? Андрій Ярмак, економіст департаменту технічного співробітніцтва ФАО ділиться інформацією з конгресу на своїй сторінці у Facebook
Економіст ФАО Андрій Ярмак пише наступне:
1.”Sky is the limit for berries in Western Europe” – цю фразу доводилося чути від провідних незалежних від ягідного сектора аналітиків. Вони вважають, що споживання ягід буде рости надзвичайно швидко в Західній Європі, і повторить успіх США, де продажі м’яких ягід в роздріб сягають $5,6 млрд доларів США2. Ринок ягід в Західній Європі зростає на 8% на рік. Для порівняння весь ринок фруктів зростає заледве на 1%, що можна порівняти з інфляцією в цьому регіоні. Тобто, фактично, ринок фруктів зараз стагнує.
3. Споживання малини, лохини та ожини в ЄС зростає в 3-4 рази швидше, ніж суниці садової. Найбільші перспективи по лохині, адже вона доступна круглий рік, і якість ягоди є дуже високою.
4. Західна Європа стає суспільством, що живе на снеках. Люди не відриваються від екранів гаджетів, і люблять при цьому їсте щось смачне і зручне для споживання. Ягоди (не всі) для цього підходять ідеально! Але найкраще за всі до цього пасує лохина ( чорниця садова).
5. Є багато проблем з ягодою. Наприклад суниця садова часто очолює список найбрудніших продуктів по причині використання великої кількості ЗЗР. Інша проблема – це широке використання пластику в упакуванні ягід, що є великою глобальною екологічною проблемою. Ці питання потрібно терміново вирішувати, щоб вони не вплинули негативно на весь ринок ягід.
6. Світ переходить в захищені ґрунти. Ця теза звучала кілька разів, і мені було приємно це чути, тому що я вже багато років говорю про те, що закритий ґрунт – це майбутнє сільського господарства в принципі. В ягодах ця тенденція набирає обертів дуже і дуже швидко! Вищі витрати окупаються вищою ціною за якіснішу продукцію, меншими втратами від птахів, хвороб та шкідників та меншими витратами на ЗЗР.
7. Жимолость – ніхто не розуміє, де у цієї ягоди ринок, і як його потрібно буде розкручувати. Перспектив особливих експерти не бачать. Говорять, що потрібно їй буде конкурувати з лохиною, але як, поки що відповіді ніхто не дав, хоч питання і звучали.
8. “Твердіша, більша, солодша, соковитіша” – саме такі вимоги до ягід, передусім до лохини в ЄС.
9. Глобальний дефіцит робочої сили для збирання ягід є найбільшою проблемою сектору. Навіть в самій Мексиці вже починає бракувати робочих рук. Був на презентації компанії з виробництва роботів, яка гарантує, що витрати на їхню роботизовану систему збирання не вищі, ніж на людей. Такий робот на суниці садовій збирає ягоду з швидкістю 1 штука в три секунди. Ціни, як завжди, не озвучувалися публічно. Але одне зрозуміло – такого робота можна використовувати лише на ідеальних плантаціях! До речі, вони ж працюють і над роботами по малині і лохині! Але кажуть, що вони не зможуть працювати там, де потрібно залазити в кущ, щоб знайти ягоду – плантація має бути ідеальною та структурованою.
10. Ціни на ягоди будуть і далі мати негативну тенденцію, адже виробництво зараз зростає швидше, ніж попит. Отже, якщо ви чекаєте кращих цін на малину в новому сезоні, можливо не варто…
11. В ЄС, на свіжому ринку, немає збуту для ягоди другого класу. Перфекціонізм в усьому – це просто стандартна вимога сьогодення. І це стосується не тільки ягоди! Тому лише малина А-класу, або нічого.
12. Розвиток логістики робить можливим експорт в будь-яку точку Землі. Світова торгівля ягодами сягне 2.1 млн. тон в 2020 році, згідно прогнозів Rabobank. А ми, для експортної платформи, шукаємо авіа-транспортні рішення по ягоді для прямих чартерів вже зараз!
13. Суниця садова – це і далі основна ягода в світі! Виробництво її подвоїлося порівняно з 2000 роком. При цьому виробництво і торгівля малиною зростали значно швидше. Експорт малини (глобальний), наприклад, зріс в 6,4 рази до 2000 року!
14. Виробництво лохини в світі зросло в 2,5 рази до 2000 року, але експорт – в 5,6 разів. Все-таки не так швидко, як по малині! Але лохини експортується вже значно більше, ніж малини.
15. Основне зростання споживання та імпорту ягоди відбувається і буде відбуватися найближчими роками в Південно-Східній Азії, Китаї та Індії. Ми правильно визначили це, і правильно сфокусувалися.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!