Ціни на українську лохину у Піднебесній роблять фінансово доцільною навіть авіа логістику

0 1 892

Перші спроби вибудувати системний експорт свіжої лохини до Китаю можна очікувати не раніше 2022 року – сьогодні на українському ринку недостатньо об’ємів для ефективного постачання цієї ягоди до Піднебесної. Наразі Україна тільки нарощує площі лохинових плантацій.

Таку думку висловив президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник під час вебінару «Плодоовочевий експорт до Китаю: бар’єри та можливості для українських виробників», організований Українською плодоовочевою асоціацією та агромедіа-агенцією Sapienza.

“Сьогодні ми не можемо напряму постачати до Китаю свіжу лохину, цьому передують два фактори: відсутність обсягів і внутрішня ціна в Україні на цю ягоду. Наразі до Піднебесної можливо постачати лохину реекспортом через Гонконг, але найголовніше при цьому – вийти на системні об’єми, системних гравців, і дуже уважно пропрацювати логістику, адже у розрізі свіжої ягоди фінансово не доцільно постачати невеликі обсяги авіатранспортом», – зазначив Тарас Баштанник.

Також президент Української плодоовочевої асоціації наголосив на тому, що Україна майже не виробляє заморожену лохину, з тієї причини,  що її ціна в середньому по ринку в два рази нижча за свіжу.



“Враховуючи те, що попит навіть на локальному українському ринку на свіжу лохину росте швидше, ніж пропозиція, то звичайно, що найближчий мінімум рік, внутрішні ціни на лохину в Україні будуть настільки високі, що вони не лише не дозволять її морозити (тому що в цьому не має жодного економічного сенсу) але і в цілому, мабуть експортувати ягоду в країни Європи, не буде” – додав експерт.

Тарас Баштанник також навів приклад із сусідньою Польщею:

“Зі свого досвіду, починаючи з 2013 року, зазначу, що в Польщі ціни на свіжу лохину, в середньому по року нижче на 20-25% ніж в Україні. Відповідно, ми особливо неконкурентні при таких цінах. Це не питання, що в Польщі низькі ціни, це питання що в Україні вони поки що високі».

Експерт також висловив сподівання, щодо можливої майбутньої співпраці з Китаєм:

“Коли в Україні стануть більшими об’єми (а це органічний процес, тому що площі вже висаджені), то Китай, на мою думку – один з найперспективніших напрямків. Ми будемо у наступному сезоні вивчати це питання з точки зору постачання ягоди залізницею. Авіатранспорт – це швидко, але дорого, море – взагалі не варіант, бо не допливе, а от якраз розумна альтернатива з точки зору «швидкість-ціна» – це залізниця.

І якщо цей канал буде робочим, це стане справжнім проривом. Тому що це в середньому буде в 5 раз дешевше ніж авіа, а по часу зовсім не критично для лохини (10-12 днів термін зберігання). Звичайно інші ягоди (малина, суниця, ожина) – тут тільки авіатранспорт без варіантів. Однак висока вартість цих ягід в Південно-Східній Азії дозволяє постачати авіа, і робить авіалогістику фінансово доцільною” – додав Тарас Баштанник.



Експерт ягідного ринку також наголосив на тому, що українські виробники повинні розуміти специфіку Китаю.

«З досвіду переговорів з представниками китайських компаній які цікавилися плодово-ягідною продукцією, можно переважно говорити про канал продажів, так званих, B2C, тобто коли ви продаєте вже кінцеву, роздрібну упаковку. В цьому випадку потрібно віддавати належне упаковці, дизайну, та калібру ягоди –  це дуже важливо для азіатських країн» – розповів Тарас Баштанник.

“Коли ми постачали свіжу лохину до Гонконгу, нас просили відсортовувати ягоду розміром 18+ окремо від ягід стандартного розміру. За велику ягоду ціна була на 35-40% у плюс, в порівнянні з ягодою звичайного калібру. Тому важливо знати, що клієнти у Китаї і в цілому у Південно-Східній Азії дуже полюбляють купувати у красивій упаковці, і звертають увагу на зовнішній вигляд ягоди та її розмір” – підсумував Тарас Баштанник.

 

SEEDS.org.ua за інформацією Agri-gator

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!