Ціни на українську черешню — одні з найнижчих у світі
Україна виробляє 68 тис. тонн черешні на рік, але експортує 3,5%, що становить 2,4 тис. тонн. Це дані 2019 року, у 2020 році був великий неврожай, тому саме 2019 рік є більш показовим з точки зору огляду ринку. Ціни на українську черешню на міжнародному ринку — одні з найнижчих у світі. Які напрямки обирати експортерам, щоб наростити обсяги продажів та підвищити вартість продукції, розповів Едуард Герман, експорт-менеджер ТОВ «Аврора», під час зустрічі резидентів клубу FTradeClub Berries, повідомляє SEEDS. Організатор заходу – «АПК-Информ: овощи и фрукты». Міжнародна плодоовочева аналітична платформа EastFruit і агромедіа-агенція Sapienza є інформаційними партнерами заходу.
На думку фахівця, наразі найбільш перспективними ринками для українських виробників є країни Європи.
«Основний конкурент для нас на європейському ринку — це Туреччина. Ця країна виробляє найбільше черешні у світі, але частка експорту складає всього близько 5% від глобального. Там високий рівень внутрішнього споживання. Експортує черешню Туреччина переважно в Європу. Країна є основним постачальником на європейському ринку, тому у сезон, коли Туреччина виходить на ринок, вона диктує ціни. Мало хто може конкурувати з країною за обсягами постачання черешні. Але за якістю у неї є конкуренти. Наприклад, Іспанія, яка постачає якісну черешню та продає її за високою ціною. Але сезон, як в Туреччині, так і в Іспанії, починається раніше, тому в нас є невелике вікно можливостей у липні, коли українська черешня виходить на пік виробництва, особливо цього року, коли сезон змістився на два тижні», — зазначає Едуард Герман.
Що ж до постачань у конкретні країни, то фахівець переконує: «Перспективним ринком для України є Італія. Хоча ця країна експортує значні обсяги черешні, але в липні вона імпортує, оскільки сезон черешні власного виробництва в країні до того часу закінчується».
Ще одна цікава країна, за словами Едуарда Германа, — Німеччина. Це дуже великий ринок, а українські підприємства мають багато контактів з німецьким бізнесом. Пік імпорту черешні в Німеччину — це час, коли в Україні пік збору.
«Крім цього, цікавий ринок — Великобританія. Це одна з небагатьох країн, де імпорт наявний протягом усього року, тому споживачі там звикли до високої ціни на черешню. Утім, британські покупці дуже вибагливі щодо якості продукту», — говорить фахівець.
Проблеми українських виробників черешні:
- Якість продукції (більшість садів заклали ще у радянські часи).
- Українські сорти (конкурентоспроможні, але не завжди відомі на міжнародному ринку).
- Застарілі склади, які не забезпечують умов холодного ланцюга.
- Сортування (якщо черешня несортована, скоріше за все її не вдасться експортувати).
- Недостатня обробка після збирання (потрібно плоди помити, обробити, щоб транспортування пройшло вдало).
- Якість українських доріг (черешня — тендітний продукт, який може пошкодитися при транспортуванні).
- Сертифікація (Social compliance — для ринків з високою доданою вартістю важливо, щоб виробник дотримався принципів справедливої оплати та умов праці).
- Не вистачає співробітників з гарним знанням англійської мови, що ускладнює переговори з замовниками.
- Митне оформлення (для уникнення затримок на кордоні важливо співпрацювати з юристами, які перевірять правильність оформлення документації).
- Законодавчі вимоги країн (в ЄС обробляти сади деякими препаратами заборонено, а в Україні — ні, тому, орієнтуючись на експорт, не варто використовувати такі речовини).
Youtube та Підписуйтесь!