Чому виробникам ягід варто обирати технології шокової заморозки?
Зростають обсяги експорту замороженої ягоди з України. Використання таких технологій зберігання дозволяє виробникам збільшити термін реалізації лохини, малини та ін. Але для успішної діяльності в цій галузі фермерам необхідно інвестувати в обладнання для шокової заморозки. Які переваги такого способу зберігання та як вибрати хорошу техніку, у коментарі для SEEDS розповів Андрій Марущак, директор компанії «Ван Дайк Текнікс».
— Які переваги шокового заморожування чорниці та інших ягід?
— Технологію шокового заморожування винайшли достатньо давно, хоча в Україні вона з’явилася порівняно недавно. Її перевага полягає у тому, що продукт тримає форму після розмороження. Після того, як ви його зберігали 10-20 місяців при низькій температурі (-18 або -20 градусів), форма свіжих ягід та фруктів зберігається.
Справа в тому, що, під час IQF заморозки, за дуже короткий проміжок часу всередині продукту формується лід, але, оскільки швидкість заморожування досить висока, не утворюються великі кристали льоду. Якщо ж заморожувати в звичайних умовах (за 12 – 18 годин), то всередині клітин утворюються великі кристали льоду, які руйнують клітинні мембрани. У такому випадку, після розморожування продукт “пливе” — не зберігає форму та має непрезентабельний вигляд.
Крім того, шокова заморозка — це один із способів надовго зберегти, майже всі поживні речовини.
— Яке обладнання краще використовувати для шокової заморозки?
— Для цього використовують тунелі шокової заморозки, які виготовляють, доволі багато європейських компаній. У кожного з них є свої переваги та недоліки. Ми працювали з багатьма постачальниками обладнання і добре знаємо, які особливості техніки від тієї чи іншої компанії, на що потрібно звертати увагу під час підбору обладнання. Так, техніка одного виробника краще підходить для роботи з одним видом продукції, а другої компанії — з іншим.
Орієнтуючись на те, яку продукцію клієнт має намір заморожувати, ми надаємо консультації щодо того, обладнання якого виробника буде для нього найкращим.
Оскільки ми є не лише постачальниками холодильного обладнання, а технологічною компанією, ми підходимо до справи, враховуючи потреби самого клієнта, а не просто пропонуючи йому стандартне рішення, з яким йому доведеться самому мати справу. Проводимо клієнта від початку (орієнтації на тип продукції), до рішення, який тип обладнання йому найкраще підійде, пояснюємо чому це так, як правильно з цим обладнанням працювати. Тобто крім підбору обладнання та сервісного обслуговування компанія здійснює технологічну підтримку.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!