Чому любов до негарних овочів та фруктів буде на користь навколишньому середовищу, економіці та світу без голоду

0 205

Як кажуть, на любов і смак товариш не вояк. Однак, коли мова йде про фрукти та овочі, виявляється, що одна третина взагалі не доходить до полиць супермаркету через можливе  відсортування на шляху з ферми до магазину. Хоча свою роль в цьому відіграють і супермаркети, нам також необхідно прислухатися до своєї совісті. Оберемо ми яблуко овальної форми і матового кольору або ж блискучий та ідеально круглий фрукт?  Цілком очевидно, що друге яблуко виглядатиме краще на фото в Інстаграмі, але, в результаті, обидва будуть смачними та прекрасно вгамують наш голод.

Щороку 815 млн людей голодують в той час, як загалом у світі втрачають або викидають 1/3 усіх вироблених продуктів харчування. А фруктів та овочів втрачається майже половина (45%). Сьогодні,  в умовах наростаючих екстремальних погодних явищ і зміни клімату, врятувати непривабливий фрукт вже є не просто питанням етики, а питанням ресурсів. Цінні ресурси, які пішли на виробництво продовольства, витрачені даремно. На вирощування одного помідора потрібно 13 літрів води, а на один апельсин – 50 літрів. Необхідні насіння, грунт, праця фермерів і навіть паливо, яке йде на транспортування продовольства. Всі ці ресурси пропадають, коли плід  (навмисна гра слів) цієї праці втрачається. 

Відходи утворюються по-різному і на різних етапах ланцюжка вартості. Послухаємо розповіді про моркву, банан і картоплю.

Історія про моркву

 

Морква нерідко стикається з безліччю перешкод до того,  як потрапити в супермаркет. Вона повинна відповідати жорстким вимогам, які супермаркети застосовують до своїх фруктів та овочів. Іноді морква повинна пройти через спеціальні фотосенсорні машини, які аналізують овочі на предмет естетичних дефектів. Якщо морква трохи вигнута, тьмяного оранжевого кольору, має невеликий дефект або обламана, вона виявляється в купі для корму худоби, хоча й досі годиться для споживання людьми. В результаті, майже 25-30% моркви не доходить до продуктового магазину через фізичні або естетичні відхилення. На фермерських ринках або в фермерських магазинах деякі з суворих естетичних стандартів, що діють  в супермаркетах,  є м’якшими.  Чи придбали б ви моркву , що виглядає по-іншому?

Зліва: Що б ви обрали? Вибираючи фрукти та овочі в НЕ ідеальному стані або перезрілі, ми як споживачі допоможемо зберегти всі ресурси, які пішли на виробництво продовольства. © saiko3p / shutterstock.com

Справа: Якщо ми навчимося любити непривабливі фрукти і овочі, ми врятуємо частину продовольства, яка зникає лише через свій зовнішній вигляд. © Ekaterina Matronitckaia / shutterstock.com

 

Історія про банан

 

Банан – це надзвичайно ніжний фрукт. Навіть при безпечній доставці до магазинів або ринків, спосіб їх викладки та пакування може пошкодити ці ніжні смаколики. Грубе поводження з бананами негативно позначається на їхньому зовнішньому вигляді і може привести до швидшого псування. Споживачі зазвичай неохоче купують продукцію перезрілу, м’яку, тьмяного кольору або з пошкодженнями. Ось що ми можемо порадити: якщо ви збираєтеся з’їсти цей фрукт сьогодні ж, купуйте вже зрілі плоди. Якщо їх ніхто не придбає, вони опиняться в смітнику, а не в чиємусь шлунку.

«Все має красу, але не кожен її бачить.» – Конфуцій.

Історія про картоплю

 

Такі продукти як картопля часто втрачаються або опиняються у відходах при переробці в інші види продуктів. Наприклад, картопля, що має стати картоплею-фрі, може потрапити в відходи на тому етапі, коли картоплини нарізуються смужками. Ці смужки легко ламаються при переробці та упаковці. Розламані шматочки часто викидають, оскільки, зазвичай, їх дешевше викинути, ніж використовувати далі.

Деякі картоплини, пошкоджені на етапі завантаження або транспортування, відсортовуються навіть до того, як доходять до пакувальної фабрики. Розвиток ринків для «нестандартної» продукції і, наприклад, зламаної картоплі, яка є придатною для вживання, поживною та смачною, став би однією з можливостей знизити відходи або продовольчі втрати, зумовлені переробкою, упаковкою або транспортуванням.

 

Чи знали ви? На вирощування одного апельсина витрачається 50 літрів води. Щорічно 815 млн людей голодують, а зміна клімату завдає дедалі більших збитків сільському господарству. Використання непривабливих на вигляд фруктів і овочів – не питання етики, а питання ресурсів. @Jiang Hongyan / shutterstock.com

 

Більшу частину відходів можна попередити. Ви можете купувати не дуже красиву продукцію, правильно зберігати фрукти та овочі, вживати спочатку ті продукти, що зберігаються у вас в холодильнику, а не щойно придбані,  – це лише декілька кроків з того, що кожен з нас може робити у повсякденному житті для попередження світу без голоду і боротьби зі зміною клімату.Знайдіть у своєму серці місце для непривабливих фруктів, щоб вони наповнювали шлунки, а не звалища.

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!