Мінімальний бюджет для початку експорту аграрної продукції — 60 – 120 тис. доларів
Просування експорту — достатньо складна та ресурсоємна справа. Компаніям з незначними обсягами виробництва найчастіше доцільно працювати в цьому напрямку, лише кооперуючись з іншими виробниками. Чому не всі міжнародні заходи є вдалою ідеєю для просування експорту, та що ще варто врахувати, розповів економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак у відео «Просування експорту продуктів харчування з високою доданою вартістю від А до Я» на власному каналі YouTube, повідомляє SEEDS
Спочатку фахівець пропонує вивчити ринок та оцінити свої можливості.
«Перш за все, варто впевнитися, що за якістю ваш продукт не поступається аналогічній конкурентній продукції на ринку конкретної країни. Якщо якість продукції гірша, експортувати її не має сенсу. Також не варто виходити на експорт, якщо обсяги виробництва підприємства не можуть задовольнити попит імпортерів», — зазначає Андрій Ярмак.
Перед виходом на ринки інших країн варто зважити всі «за» та «проти», радить Андрій Ярмак. Наприклад, потрібно зважати на те, що у просування експорту необхідно інвестувати.
«Деякі українські виробники забувають, що експорт — це не безкоштовний подарунок. Участь у торгових місіях та виставках не э безкоштовною. Знання та персонал, що знається на міжнародних розрахунках, логістиці, пакуванні та ін. коштує занадто дорого і робить експорт нерентабельним для невеликих експортерів. За сертифікацію також потрібно платити. Крім того, ризики неоплати під час експорту вищі, ніж під час реалізації товару на внутрішньому ринку. Також варто врахувати, що експортні ціни не завжди вищі, ніж ціни на внутрішньому ринку. Тому він має сенс лише за умови реалізації великих обсягів продукції за вищою ціною. Мінімальний бюджет для початку системного експорту складає 60 – 120 тис. доларів», — говорить фахівець.
«Варто також врахувати, що 90% роботи з просування експорту виконується в країні виробництва. Адже, наприклад, у випадку з фруктами іноді навіть варто змінити сорти, підходи до виробництва, інвестувати в доробку, пакування та ін.», — зазначає Андрій Ярмак.
Покупка експомісця на виставці не є просуванням експорту, адже витрати на це можуть бути високими, а ефективності взагалі не бути.
«Справа у тому, що більшість виставок — це місце зустрічі продавців з продавцями».
B2B-форуми виглядають більш перспективно і потребують менше витрат.
Перед тим, як почати закордонні продажі, фахівець радить провести підготовчу роботу і здійснити такі кроки:
Андрій Ярмак також радить експортерам найти досвідчених місцевих консультантів, замовити дослідження ринку, зібрати інформацію про імпортерів, активно використовувати соціальні мережі, щоб вийти на живі прямі контакти імпортерів. Також для просування вашої продукції на ринку конкретної країни варто працювати з галузевими асоціаціями.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!