Biofach: Українські технологічні новинки, сир, олії, чай та ягоди успішно заявили про себе
У Нюрнберзі 13 лютого стартувала 30-та найбільша світова виставка органічних продуктів Biofach. Українські органіки викликали справжній фурор, нашою продукцією зацікавилися представники найбільших ринків реалізації. За перший день відбулося більше 300 ділових зустрічей з представниками Нідерландів, Данії, Франції, Іспанії, Канади, Бельгії, США, Нової Зеландії, Японії і т.д. Чому цей захід такий важливий для українських фермерів читайте на SEEDS.
Він формує тренди та висвітлює тенденції на світовому ринку органіки. А виробництво органічних продуктів –найперспективніший напрям АПК з точки зору економіки, екології та здоров’я. І конкуренція дуже висока, тому задіяні й наукові дослідження, і кращі технології, і потужний маркетинг. Проте на такі продукти у світі величезний попит, вони дорогі, а відтак і додана вартість висока. На щастя, в цій сфері ми вчасно включилися в глобальні процеси.
–В Україні швидко зростає кількість виробників органіки. 15 років назад їх було у 4 рази менше, ніж сьогодні, – говорить в.о. Міністра аграрної політики та продовольства України Ольга Трофімцева. – Уже зараз продаємо сертифіковану органічну продукцію в понад 40 країн. Україна займає 11-е місце серед європейських країн за загальною площею сільськогосподарських угідь, сертифікованих як органічні. Зараз їх близько 290 тис. га, і понад 90 тис. га земель знаходяться в перехідному періоді. Але це лише 1% від наших земель, а їх може бути як мінімум 5%.
Єдине, що не дозволяє нашим фермерам стати абсолютними лідерами, поки ще слабкий маркетинг. Для того, щоб про вітчизняних виробників дізнався світ, на BioFach вирушила величезна і поважна делегація: понад 50 компаній-учасників (це 3-тє місце після Китаю та Польщі) на чолі з Ольгою Трофімцевою. А Національний павільйон OrganicUkraineBusinessHub у 2019-му просто вражає розмахом та новинками – готували його цілий рік.
Наш павільйон цьогоріч один з найбільших – 130 квадратних метрів, і представлений по-новому – в форматі BusinessHub.
–Це павільйон openspace. Встановили кілька вітрин, по кутах нашого павільйону, – в одній представлено сировинний напрямок, в іншій –перероблена продукція, в третій – продукція тваринництва, – розповідає Дмитро Титаренко, головний координатор Національного павільйону.– Зона трансформується під різні формати заходів: переговори, презентації компаній, дискусійні панелі; а також неформальне спілкування – традиційно на другий день виставки проходить День вишиванки.
Цього року особливу увагу приділили брендингу: павільйон, сайт, органайзери для учасників, графічна продукція тощо – усе під логотипом buyorganic.in.ua. Тепер це національний бренд. Основною частиною експозиції став наш прапор – він не тільки вже добре впізнається у світі, але й підсвідомо асоціюється із землеробством. І це, до речі, найбільший прапор України на міжнародних заходах: 5х14 м.
Усе, щоб привернути додаткову увагу до експозиції. А показати є що.
–Українська органіка розвивається дуже швидко. Збільшується не тільки виробництво сировини, але й готового продукту, – розповідає співкоординатор Національного павільйону, президент ГС «Органічна Україна» Олена Березовська.– Є, звісно, і сировина – зерно, ягоди, але цього року як ніколи велика частка переробленої продукції: олія, чаї, мед,томатна паста, молочна продукція, соки, фруктові пасти тощо – більше 400 найменувань. Також вперше представлені біопрепарати, дозволені в органічному виробництві.
Здивувала Україна і технологічними новинками. Сенсацією минулорічного Biofach став мобільний додаток Agroportex.Bio, який допомагає без посередників знайти виробнику та покупцю один одного. Унікальною розробкою відразу зацікавилися іноземці, тому цього року українці продемонстрували англомовну версію, якою зможуть скористатися фермери в інших країнах світу. А ще представили мобільну лабораторію для експрес-діагностики продуктів харчування «BIOsens» та мобільний додаток для органічних виробників, OrganicHelper.
До речі, нинішній захід повністю організований зусиллями бізнесу і лише коштами виробників. І це свідчить про велику віддачу від участі у виставці та є прикладом сталого розвитку органічного ринку в Україні.
–Ми вже четвертий рік на виставці і це найкращий майданчик для зустрічі як з потенційними, так і з уже існуючими партнерами, – говорить засновник компанії «Арніка» Андрій Пилипченко. – Нам потрібний національний бренд: коли буде довіра до українського виробника загалом, буде значно легше працювати і кожному зокрема. На Biofach якраз і проводиться ця глобальна робота.
До речі, Biofach для органіків хоч і найбільш масштабна подія, але вона тільки починає робочий рік – на 2019-ий заплановано дуже багато активностей. Вже скоро в Одесі пройде 3-ій Міжнародний конгрес «Органічна Україна 2019», потім регіональні форуми і, звісно, AGROPORT – у Львові (21-23 березня), Херсоні та Харкові.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!