Андрій Жуков: ягоди стають трендовим бізнесом
Близько 2 років тому інвестиційний банкір Андрій Жуков зі своїми партнерами прийняв стратегічне рішення: вкласти кошти в ягідний бізнес та стати власником підприємства S.B.Frozen Foods. Сьогодні підприємство закуповує продукцію у малих фермерів, має власні поля та лінію заморозки і переробки в Івано-Франківській області, а також експортує плодоовочеву продукцію до ЄС та інших країн.
– Чому Ви прийняли рішення зайнятися ягідним бізнесом?
– Як інвестбанкір я спеціалізуюся на напрямку агробізнесу та маю великий практичний досвід у роботі з аграрними підприємствами. На мій погляд, в Україні ягідний бізнес – молодий, і знаходиться наразі в фазі зростання. Довгий час я займався трендвотчінгом: вивчав цю тему та шукав перспективні проектидля себе та своїх партнерів.
Головним завданням було знайти те, що викликало би справжній драйв і бажання розвивати цю справу, а не банальна реалізація власних інтересів отримання доходу.
Паралельно з цим, знайомі почали розповідати мені про лохину як про нову культуру, багато хто з них заклав плантації на декілька гектарів.
Також я помічав, що велика кількість людей переходить на здорове харчування, і зрозумів, що ягоди можуть стати саме цим трендовим бізнесом.
– Яким був старт компанії, і з якими першими проблемами довелося зіштовхнутися
– Мій вхід як інвестора, був спрямований на посилення існуючого бізнесу – заводу.
Це було правильне партнерство з сильною компетенцією в плані виробництва, і ми разом сформували нову стратегію розвитку. Розвивали не тільки з точки зору вкладення коштів, а й з метою зміцнення по частині маркетингу, системності процесів, підходів, технологій, потужностей.
Разом нам вдалося змінити мислення, вийти з парадигми дрібного підприємництва, та почати реалізовувати амбіції по-крупному, на іншому рівні.
– Виступаючи на конференціях, Ви доволі часто ділитеся ноу-хау власного бізнесу, а також інформацією про ціни та технології. Вас не лякає конкуренція?
– Український менталітет – я все сам, не віддам нічого нікому – вже давно не працює. Я не боюся конкуренції, більше того, виступаю за те, щоб українські виробники і переробники працювали в кооперації. Адже синергія наших зусиль дасть можливість формувати спільні партії продукції на експорт, гарантувати імпортеру необхідні обсяги та асортимент.
Я хочу об’єднуватися з іншими фермерами та агробізнесменами для збільшення товарних партій і різноманітності нашої продукції на світовому ринку.
У мене зараз, наприклад, є інформація про контракт на бобові (нут). Наша спеціалізація інша – мої умови зберігання не підходять, ми займаємося заморожуванням.
Але я цілком готовий передати цей договір іншому, напишіть на info@sbfrozenfoods.com, та реалізуйте контракт.
– На конференції “Збільшення прибутків в агробізнесі” у Києві Ви згадували про робочі поїздки до Європи. Чи можна застосувати європейський досвід в українських реаліях?
– На мій погляд, нашим бізнесменам бракує сміливих ідей, руху. 99% постачальників не знають англійської мови, і не можуть підтримати розмову з європейськими партнерами без перекладача. У 75% немає електронної пошти, а якщо є, то відповідь можна отримати через тиждень, а то і місяць.
Мені запам’яталися слова екс в.о міністра аграрної політики та продовольства Ольги Трофімцевої на цій конференції. Зокрема, вона розповідала про те, як звела іноземних партнерів з українськими виробниками. Ті взяли на себе зобов’язання виконати контракт, а через деякий час просто перестали виходити на зв’язок.
Таких компаній досить багато. У S.B. Frozen Foods дотримуються зовсім інших підходів, ми формуємо відповідальний ланцюг поставок, системно працюючи на ринку. Також у компанії робиться усе можливе, для того щоб відповідати стандартам міжнародної торгівлі.
– Які переваги, на Ваш погляд, українських продуктів на зовнішніх ринках?
– Я вважаю, що у нас в Україні є унікальні продукти. S.B. Frozen Foods співпрацює з малими фермерами по всій Україні, які вирощують і збирають якісні “дикороси”: ягоди, гриби, які знають на світовому ринку. Коли приїжджає переробник з Європи до нас, він чітко знає, звідки йому необхідно брати продукцію, з якого регіону, якої якості.
Йому відомо, що наприклад, екологічно чиста ягода росте на Прикарпатті України.
Тому наразі завдання компанії – це виробництво та реалізація якісної, згідно з європейськими стандартами, агропродукції та продукції з високою доданою вартістю на внутрішніх та зовнішніх ринках.
– Наскільки той рівень прибутку, на який Ви вийшли на даний момент, відповідає початковим очікуванням?
– В першу чергу мене цікавить просування, розширення та експансія бізнесу на європейські ринки. Я розумію, що протягом щонайменше 3 років в компанію потрібно ще вкладати кошти. Сьогодні наша стратегія – стати надійним партнером для операторів українського ринку і зарубіжних партнерів.
SEEDS.org.ua за інформацією Аgri-gator
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!