Андрій Ярмак: Підвищення тарифів на залізничні перевезення зерна – найгірше стратегічне рішення
Підвищення тарифів на вантажні перевезення АТ “Укрзалізниця” на 70% стало неприємною новиною для аграріїв, адже через блокування портів залізниця – єдиний варіант для продовження експорту зерна. У результаті від цього найбільше постраждають малі та середні виробники. Враховуючи низьку ціну на зерно, ситуація може стати катастрофічною для аграрного бізнесу, повідомляє SEEDS.
“Потрібно розуміти що більше різницю в тарифі будуть платити не трейдери, а фермери України. Адже трейдери отримують ту ціну за продукцію, яка складається на світовому ринку. Від цієї ціни вони віднімають свою маржу і витрати, а те, що лишається – це і є ціна виробника. Він останній в ланцюжку.
Нажаль, навіть до підвищення тарифів, ціни на зерно в Україні вже були нижчими за собівартість його вирощування. Теперь від цієї збиткової ціни потрібно ще відняти додаткові витрати на транспорт.
Про гірше стратегічне рішення, ніж підвищення тарифів, годі навіть мріяти. Адже саме зараз виробники приймають рішення про посів озимини під врожай 2023 року. Я очікую різкого скорочення посівних площ під зерновими саме з економічних причин”, – зазначив у коментарі для SEEDS економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.
“Нагадаю, що, навіть під час війни, фермери зіткаються б масовим блокуванням податкових накладних. Фактично, держава таким чином відбирає гроші, які фермеру належать по праву. Крім того, в умовах дефіциту пального, існують абсолютно шкідливі ліцензії на зберігання пального, і фермер не може купити більше, ніж у нього вказано в ліцензії! Додам до цього чисельні скарги на відверті побори поліції на дорогах за проїзд сільгосп машин, навіть якщо машині потрібно переїхати через дорогу.
У важких умовах, коли фермери підриваються на мінах і працюють собі в збиток, відсутність позитивних сигналів з боку уряду щодо спрощення надмірних каральних процедур для виробників може призвести до того, що Україна, один з найбільших експортерів продуктів харчування в світі, взагалі зникне за сезон з світового ринку, а може й взагалі перевторитися на нетто-імпортера”, – говорить Андрій Ярмак.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!