Аграрії закликають “Укрзалізницю” відновити дію планів навантаження експортних вантажів
Український клуб аграрного бізнесу звернувся до голови правління АТ “Укрзалізниця” Олександра Камишіна щодо необхідності відновлення діючого механізму обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею в напрямку західних переходів, виходячи з даних про накопичені черги та фактичний обсяг перевезення через переходи за попередній період, пише SEEDS.
Про це йдеться на сайті УКАБ.
Як йдеться у зверненні, 11 листопада 2022 року було повідомлено про рішення АТ “Укрзалізниця” тимчасово призупинити обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею.
До липня 2022 року плани по навантаженню вагонів в напрямку західних залізничних переходів не обмежувалися пропускною здатністю цих переходів. Відповідно відправники вантажили в усі наявні вагони без обмежень, щоб стати в фізичну чергу на ці переходи.
В результаті з березня до червня 2022 року було накопичено понад 42 тисячі вагонів в чергах в напрямку західних переходів. Вантажі місяцями простоювали на станціях, виник дефіцит порожніх вагонів через сформований «склад на колесах», ускладнилася робота залізниці на переходах через забиті сортувальні станції і колії, швидкість та ефективність перевезень знизилася, а вартість використання вагонів і відповідно перевезень зросла в рази.
Читайте також: ЄС виділяє 1 млрд євро на експорт українських зернових
З липня 2022 року АТ “Укрзалізниця” випрацювала механізм узгодження з іноперевізниками заявок-планів на місяць та алгоритм обмеження планів по навантаженню на місяць відповідно до фактичної спроможності по перевезенню за місяць та раніше сформованої черги. Завдяки цьому на 10 жовтня 2022 року вдалося зменшити чергу в напрямку західних переходів до 14,6 тисяч вагонів, підвищити ефективність і швидкість перевезень та знизити вартість користування вагонами до більш прийнятного рівня. Станом на 09.11.2022 наявність навантажених вагонів в напрямку західних переходів складала 18,2 тис. вагонів, що становить розрахункову орієнтовну середню чергу в 11 діб відносно до фактичної середньодобової здачі. Тобто сформована черга є достатньою для підтримання високих показників здачі по переходам в листопаді, по деяким переходам черга понад 20 діб.
“Відсутність обмеження на навантаження вантажів у вагони в напрямку західних переходів спричинить суттєве зростання черг (особливо на переходах, які наразі і так завантажені), знизить швидкість та ефективність перевезень, викличе повторний штучний дефіцит порожніх вагонів та спричинить зростання вартості користування вагонами. Фактично, може відбутися повторення складної ситуації травня-червня 2022 року на залізничній мережі з надмірним накопиченням черг та відповідними негативними наслідками”, – наголошується у зверненні.
Такий підхід знову збільшить вартість перевезення і суттєво знизить дохід, який отримають с/г виробники. Поглиблення збитковості і зменшення доходів виробників зерна суттєво зменшить їх спроможність до посіву під урожай 2023 року та очікуваний валовий збір зерна, а значить зменшить обсяги перевезень його залізницею в наступному році.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!