Українські виробники чимало втрачають: квіти бузини та шипшина мають величезний попит у Європі
Не особливо популярні серед ягідників культури та навіть квіти можуть суттєво розширити можливість виробників України та допоможуть «зміцнитися» у своєму сегменті, пише SEEDS.
Таку думку озвучив Дмитро Бульбах, директор з експорту та імпорту, AMVEL s.r.o. (Чехія), під час міжнародної онлайн-конференції «Шокова заморозка ягід, фруктів та овочів 2023: огляд ринку, інвестиції, перспективи».
Захід, організований Міжнародною аналітичною платформою плодоовочевого бізнесу EastFruit за підтримки ФАО ООН та ЄБРР, відбувся на платформі Sapienza.media.
«Припустимо, квіти бузини збираються та заморожуються вже у травні. Якщо завод має можливість для цього, сезон можна розпочати вже у травні. Це хороший бонус і великий плюс, тому що можна задіяти вже якісь потужності та людей. Однак є там і свої нюанси – квітка бузини дуже чутлива до температури. Її не можна заморожувати вологим.
Але квіти бузини зараз мають великий попит серед виробників сиропів у Сполученому Королівстві, Австрії, Німеччині – це продукт який у нас останні три роки купують в обсягах близько 200 тонн.
Його багато вирощують у Румунії та Угорщині, але ми свої квіти експортуємо з України. І у нас є клієнти на цю продукцію», – розповів Дмитро Бульбах.
Читайте також: Андрій Ярмак: цього року ціни на малину досягнуть свого «дна»
Крім квітів бузини підприємець вважає, що дуже багато виробників незаслужено забули про ягоди шипшини. Однак саме зараз на них спостерігається чималий попит. До того ж такі культури дозволятимуть суттєво розширити активний сезон.
«Шипшина збирається пізніше, коли сезон на основні продукти вже минув. Також це може бути аронія, яку у деяких регіонах збирають навіть у листопаді. Це розширює можливість деяких виробників «зміцнитися».
Використання шипшини досить різноманітне, з нашої практики це були виробники пасти, фармакологія та виробники джемів. Знаю, що виробники концентратів соків теж працюють із шипшиною. Але нам не вдалося з ними попрацювати.
І, це алкоголь. З шипшини виробляють настійки, напої – це продукт, який можна робити в індустріальній якості для виробників. Якщо ми говоримо про дикоростучу шипшину. Якщо це плантаційна – тоді це паста, мармелад, джем», – говорить Дмитро Бульбах.
Крім цього, експерт вважає, що ягідники незаслужено забули про багато інших, менш популярних культур.
«Брусниця, обліпиха, аронія, шипшина. Це продукти, які вирощують не багато виробників. Бо всі зосередилися на основних ягодах: суниця, чорниця, малина та вишня. Та й на обліпиху і шипшину, можливо, зараз ще немає такого великого попиту, як би хотілося», – шкодує Дмитро Бульбах.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!