Які продовольчі тенденції впливають на споживання в усьому світі?
Катерина Звєрєва, керівник медіа-агентства для аграріїв SAPIENZA розповіла про тенденції аграрного та продовольчого ринку, які впливають на споживання в усьому світі. Подробиці читайте на SEEDS.
Ці тенденції були озвучені під час конференції «The Vision 2018 Conference AgriFood Supercluster: Industry Changer?» в університеті провінції Альберта в Канаді.
Політика захисту внутрішнього виробника і питання якості агропродукції
«Відкритість ринків досягла максимуму в 2013 році, і в даний час в усьому світі спостерігаються зворотні процеси через зростаючу політики протекціонізму. Таким чином, країни намагаються захистити свого внутрішнього виробника. У зв’язку з цим, все більшого значення набуває питання ефективності внутрішнього виробництва аграрної продукції, точно також, як і її якості», – зазначила Катерина.
Ще одна тенденція, про яку говорила фахівець, це те, що розвинені країни більше не приймають продукти другого сорту – тільки вищого і преміальної якості.
Країни Азії та Африки стають все більш привабливим для експорту агропродукції
Говорячи про перспективні ринки для експорту агропродукції, Катерина звернула увагу і на ринки Азії та Африки. «Країни Азії більше всіх нарощують імпорт продуктів харчування, а Африка є другим найбільш швидкозростаючим імпортером продовольства в світі, відповідно, країни-експортери продуктів харчування можуть розширити свій бізнес, орієнтуючись на ці ринки. У той же час продовольчий ринок ЄС зараз знаходиться в стадії стагнації і зараз, як «червоний океан» для виробників», – зазначила вона.
Локальний і органічний продукт
Ще одна світова тенденція – це впливовий тренд локальної та органічної їжі. «До речі, в Канаді в найбільшому рітейлері Канади – Superstore Real Canadian (Superstore) органічні продукти всього на 10-15 центів дорожче неорганічних. Так, наприклад, неорганічний авокадо стоїть 2.89 канадських долара, а органічний 2.99. При цьому, стенди з органікою знаходяться при вході в супермаркеті, під них рітейлери відводять все більші площі», – зазначає вона.
«Етнічна їжа – це ще одна «ніша», в тому числі для українських виробників в інших країнах. Так, українська діаспора в Канаді є однією з найбільш численних, а сама Канада – третя країна в світі за чисельністю українців. У провінції Альберта, де безпосередньо і проходив форум, проживають 332 тисячі українців, що становить приблизно 9% місцевого населення, а всього в Канаді налічують близько півтора мільйонів українців. Традиційна українська кухня – вареники, борщ користуються популярністю не тільки у етнічних українців, а й у канадців. Так, в містах провінції Альберта можна зустріти багато кафе, що запрошують на «Vareniki supper». Споживачі в усьому світі відчувають цікавість до етнічної кухні, до того ж процес глобалізації і змішування етносів впливає на тренди споживання в усьому світі», – зазначила вона.
Ще один важливий момент, на якому акцентувала увагу Катерина – це швидкість поширення інформації. «Інформація поширюється миттєво і це унеможливлює довгий час зберігати, скажімо, технологічні або маркетингові секрети, а отже, і мати безсмертні ринкові позиції» – зазначила вона.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!