Витрати аграріїв на перевезення зерна залізницею зросли вдвічі
Витрати аграріїв на перевезення зерна залізницею з 1 грудня 2022 року зростають майже в 2 рази. Таке зростання спричинено рішенням АТ «Укрзалізниця» щодо збільшення фактичної ставки за користування вагоном-зерновозом на 53% з 2817 грн/добу до граничного рівня 4300 грн/добу та зменшенням швидкості перевезення зерна на 45%, пише SEEDS.
Про це йдеться на сайті Українського клубу аграрного бізнесу.
Фактично, мінімальна вартість перевезення, наприклад, на середню відстань 650 км піднімається з 1100 грн/т до 2200 грн/т. Водночас фінальна вартість перевезення може бути лише вищою, адже АТ «Укрзалізниця» реалізовує послуги на користування зерновозами на аукціонах з підвищення цін.
Читайте також: Аграрії закликають “Укрзалізницю” повернути поетапне підняття фактичних ставок на користування вагонами
Як зазначають експерти УКАБ, зважаючи на штучне обмеження пропозиції зерновозів на аукціонах з боку АТ «Укрзалізниця», очікувати на здешевлення вартості перевезень не доводиться. Також продовжується накопичення черг з вагонів на західних переходах, що зменшує загальну швидкість перевезень.
Минулого тижня УКАБ направив звернення до керівництва АТ «Укрзалізниця» щодо можливості не підвищувати ставку на зерновози одразу на 53%, проте поки отримали лише коментарі представників УЗ, що таке рішення відповідає зміненому місяць тому внутрішньому порядку «Укрзалізниці».
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram«На жаль, додаткова 1000 грн/т заробітку для «Укрзалізниці» є відповідним додатковим збитком для виробників зерна. Бажання сіяти зерно у аграріїв вже немає», – резюмує генеральний директор УКАБ Роман Сластьон.
Youtube та Підписуйтесь!