Чому 2021 рік був проблемним для виробників картоплі?

0 385

Сезон 2021 року не потішив українських виробників картоплі. Погода не раз завдавала шкоди, а ціни на продукцію набагато менші, ніж очікувалось. Аби проаналізувати підсумки сезону, компанія «Агріко Україна» спільно з партнерами провели семінар для українських картоплярів.

«В цьому році було дуже багато проблем у фермерів. Спочатку це був засушливий сезон вирощування, а потім затяжні дощі восени. Багато фермерів телефонували нам і запитували: «як просушити картоплю, як її зберігати»? Тому у нас спільно з партнерами Syngenta та Van Dijk Technics з’явилася ідея організувати семінар, на якому ми провели підсумки сезону: що було добре, які були проблеми та виклики пов’язані з погодними умовами та кліматичними змінами. І чому ж так важко зберігати картоплю в цьому сезоні. Ми залучили компанію Van Dijk до теми по зберіганню, Syngenta – стосовно засобів захисту і технологій вирощування картоплі. Компанія «Агріко Україна», в свою чергу, виступила майданчиком, де наші клієнти-партнери змогли більше дізнатися про новинки насіннєвої картоплі цього сезону», – розповів директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук, пише SEEDS з посиланням на EastFruit.

На семінар приїхали представники фермерських господарств переважно з трьох областей: Чернігівська, Київська, Житомирська. Враховуючи вимоги червоної зони, великого заходу організувати не вдалось. Згодом всю інформацію, яка була озвучена під час семінару, отримають всі партнери «Агріко» через соціальні мережі.

«Серед основних проблем цього року – це пізня, затяжна весна. Багато фермерів посадили картоплю пізно. Відповідно, була затримка у розвитку на 1,5-2 тижні. Так само для багатьох фермерів почався пізніше сезон збирання.

Через затримку всього сезону ціни на картоплю також неприємно здивували. Вони просіли, і просіли дуже сильно.

Влітку ми говорили про засуху і про те, що недостатньо картоплі. Потім пішли дощі. Багато фермерів подумали, що завдяки цим дощам середньостиглі та пізні сорти зможуть набрати те, що не встигли набрати влітку.

Але якість цієї картоплі, зібраної восени, була значно гіршою ніж очікувалось. Картопля мала менше сухих речовин. Вона була «скловидною», до того ж така картопля гірше зберігається, а при травмуванні в неї з’являються механічні пошкодження, через які потрапляють бактерії. Ми помітили на бульбах мокру та суху гнилизну», – зазначає Микола Гордійчук.

Серед приємних новин те, що з кожним роком українські фермери покращують свої агротехнічні практики і врожаї зростають.

«Якісний посадковий матеріал – це лише частина успіху. Ми, як виробник насіннєвої картоплі, можемо тільки рекомендувати, ми не є контролерами того, що робить фермер далі. Але є ще технологія захисту, підготовка ґрунту, полив – це також дуже важливий фактор. Не менш важливі люди, які вирощують картоплю. Люди, напевно, це найголовніший фактор. Багато фермерів покращують свої агротехнічні практики з кожним роком і це приємно радує. Ми бачимо, що зростають врожаї у фермерів, які співпрацюють з нами», – додає директор компанії «Агріко Україна».

Співпраця з «Агріко» має чимало інших переваг, одна з яких участь у спільному проєкті зі збуту столової картоплі.

«Досі активно працює наш проєкт PAPOS, в якому ми виступили інтегратором збуту якісної столової картоплі. Його ми запустили аби допомогти фермерам, які купують у нас насіннєву картоплю, продавати свою столову, якщо вона відповідає тим нормам якості, які вимагають мережі. До сьогодні в цьому проєкті нашим партнером є компанії METRO Cash&Carry, де ми продаємо картоплю під торговою маркою «Фермове». Це картопля, яка вирощена з насіння «Агріко» господарствами згідно безпечної технології вирощування, запропонованою компанією Syngenta. Ідея такого партнерства проста: в кінці ми хочемо мати якісний продукт з мінімальним вмістом пестицидних залишків і його гарний товарний вигляд.
Супермаркет хоче бачити якісну картоплю в роздрібній упаковці протягом всього сезону виробництва», – нагадує Микола Гордійчук.

Проєкту PAPOS не один рік. Спочатку до нього долучилися 10 українських фермерів, виробників картоплі. Однак поступово частина виробників з тих, чи інших причин була вимушена покинути спільноту.

«Останні два роки були дуже добрими для фермерів, які вирощують картоплю. Вони непогано заробляли. Коли фермери заробляють, вони не думають про об’єднання. Щойно настає поганий рік, як нинішній – низькі ціни і великі об’єми, тоді фермери згадують про кооперативи і про те, що кооперація допомагає продавати.

Тому ми починали і продовжуємо ідею, що успіх – за кооперацією. Цей процес залежить від багатьох факторів.

Насправді якісної картоплі небагато, ми не розпиляємося і працюємо з невеликою кількістю магазинів. Насьогодні проєкт PAPOS охоплює тільки Київ. Але ми відкриті до співпраці у всіх регіонах. Якщо будуть фермери, які хочуть долучитися до нашої ініціативи, ми безумовно будемо масштабувати цей проєкт на більшу кількість регіонів», – ділиться планами директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук.

З питань співпраці з компанією “Агріко Україна” звертайтеся за тел.:

+38 044 528 61 08
+38(099)1000-454
+38(067)1000-454

e-mail: potato@agrico.com.ua

SEEDS

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!