Коли закінчиться логістична криза?
Обмеження через пандемію коронавірусу COVID-19, крім проблем із портовою логістикою, призвели до кризи на ринку праці. Які ще причини зумовили логістичну кризу, розповів Андрій Кузьмін, комерційний директор компанії KTL Ukraine, експерт з перевезень із температурним режимом, повідомляє SEEDS з посиланням на EastFruit.
Так, для здійснення необхідних автомобільних вантажних перевезень, зокрема, плодоовочевої продукції, насьогодні відсутня потрібна кількість водіїв. Крім цього, гостро стоїть проблема отримання дозволів на перетин кордонів інших держав.
«Для перевезення плодоовочевої продукції потрібен дозвіл на перетин кордону інших держав. Вони видаються квотовано на рік, і зазвичай, за кілька місяців до кінця року починаються проблеми. Припустимо, є попит на вивезення 300 машин з цибулею до Польщі, а є лише 20 дозволів — виїде рівно 20 машин. Відповідно, пропозиція вже не покриває попиту», — пояснює Андрій Кузьмін.
На думку Андрія, ці проблеми несуть додаткове навантаження на овочебази та склади, яких в Україні катастрофічно не вистачає: «Біля Києва розташовуються склади для глибокого заморожування категорії А — їх приблизно 55% від загальної кількості. У регіонах їх дуже мало, а склади нижчих категорій не завжди підходять під плодоовочеву продукцію».
Сьогодні вся логістична сфера отримала відразу чотири проблеми: зупинку, перезапуск, надспоживання, відсутність готовності в портах до перевантажень. Пандемія COVID-19 стала каталізатором вже раніше запущених процесів, які накопичувалися роками, розкривши нездатність компаній та організацій працювати у перевантажених обставинах.
Українські порти в порівнянні з автомобільним транспортом працюють нормально – місць для вантажоперевезень поки що достатньо для підтримки швидкого відвантаження вантажів, що приходять. Обмеження є з боку контейнерних ліній за кількістю місць на судні, контейнерного обладнання та кількістю заходів у порт — частина з них скасовується, а деякі із суден просто оминають Одесу.
Андрій зазначив, що з початку всесвітньої логістичної кризи 2020 року ситуація з кожним роком лише погіршується.
«За моїми особистими прогнозами, це триватиме ще мінімум до березня 2022 року. Водночас, експерти великих аналітичних компаній переконані, що логістична криза, підкріплена подіями, що відбуваються в глобальній економіці, може затягтися і на весь 2022 рік», — резюмував Андрій Кузьмін.
Повне інтерв’ю з фахівцем можна прочитати за посиланням.
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook InstagramYoutube та Підписуйтесь!