Торгова платформа УПОА допомагає українським плодоовочівникам у реалізації та маркетингу їх продукції

0 178

На сьогоднішній день продукцією, що розміщена на першій торговій платформі Української плодоовочевої асоціації (УПОА) цікавляться імпортери з 20 різних країн. При цьому клієнтська база платформи продовжує постійно розширюватись завдяки участі у виставках та інших маркетингових заходах. Загалом, річний бюджет платформи на просування продукції українських виробників становить близько 80 тис. євро, а в цілому з моменту створення платформи інвестиції в маркетинг склали вже понад 100 тис. євро.

Про це заявив директор з торгової кооперації УПОА, керівник компанії «Сади Дніпра» Олександр Пахно у ході 17-ї міжнародної конференції «Овочі та фрукти України-2021». Нові інвестиційні можливості», що відбулася 3 грудня у м. Бровари. Організатором заходу виступив проєкт «АПК-Інформ: овочі та фрукти» за інформаційної підтримки Міжнародної платформи EastFruit та Української плодоовочевої асоціації (УПОА), повідомляє сайт Асоціації. 

На початку свого виступу Олександр Пахно розповів про історію створення торгової платформи.

«У 2016 році ми організували компанію «Сади Дніпра» з самого початку сфокусувавшись на реалізації продукції на експорт, розуміючи більшу стабільність цін та можливості, які надають зовнішні ринки.

При цьому ми почали активно інвестувати кошти у маркетинг. Але на певному етапі ми зрозуміли, що тієї продукції, яку ми вирощуємо, нам не вистачає для того, щоб укладати більш серйозні контракти з великими гравцями ринку. У цей момент нам прийшла ідея необхідності кооперації з іншими виробниками. Проробляючи різні варіанти, ми дійшли до формату створення першої торгової плодоовочевої платформи Української плодоовочевої асоціації (УПОА), членами якої ми є. При цьому ми не хотіли, щоб платформа спочатку виступала лише посередником, адже завдання посередників якнайдешевше купити продукцію у виробника і дорожче продати покупцеві»,- зазначає Олександр Пахно.

За словами директора з торгової кооперації УПОА, керівника компанії «Сади Дніпра», робота торгової платформи побудована, насамперед, на принципі відкритої бухгалтерії. Тобто для будь-якого виробника-учасника платформи є зрозумілою ціна реалізації продукції, витрати на упаковку, логістику. Таким чином, виробник отримує реальну ціну за свій товар за вирахуванням документально підтверджених та заздалегідь узгоджених витрат на доопрацювання та експорт або поставку в мережу, а також узгодженої маржі платформи, тоді як посередник завжди намагається купити дешевше, а продати дорожче, не надаючи послуг та інформації про те, куди реалізована продукція.

«На даний момент ми працюємо над створенням програмного продукту – спеціального мобільного додатка, в якому виробник зможе повністю простежувати весь ланцюжок реалізації своєї продукції», – додає Олександр Пахно.

Крім того, торгова платформа УПОА допомагає виробникам у вирішенні проблеми сортування та доопрацювання продукції. Адже учасниками платформи є компанії, які мають багаторічний досвід роботи у цій сфері.

Також торгова платформа УПОА, за словами Олександра Пахна, допомагає виробникам плодоовочевої продукції у питаннях маркетингу. «Сьогодні участь у міжнародній виставці для компанії коштує близько 20 тис. євро. Сюди входять, зокрема, витрати на розміщення та оформлення стенду. Всі учасники торгової платформи УПОА беруть участь у подібних заходах, не несучи жодних витрат», – зазначає директор з торгової кооперації УПОА.

 

У своєму виступі, як успішний приклад роботи платформи, Олександр Пахно наводить  ситуацію на ринку яблука, що склалася в поточному сезоні.

«Сьогодні на світовому ринку яблука спостерігається надвиробництво продукції. У зв’язку з цим стався певний обвал цін як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках. При цьому середня ціна реалізації яблука на нашій платформі становить $600/тонна, а середня ціна на українському ринку – $300/тонна», – зазначає фахівець ринку.

У свою чергу, як зазначив у ході конференції економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак, торгова платформа УПОА допомагає виробникам не лише з експортом, а й з реалізацією продукції торгових мереж України. «Кожен виробник-учасник платформи може продавати за її допомогою свою продукцію, сплачуючи лише невеликий відсоток на розвиток проекту. Нещодавно ми домовилися, що ця платформа формуватиме свій фонд, кошти якого витрачатимуться на потреби маркетингу продукції. Йдеться про можливість участі виробників у торгових місіях, виставках, а також реклами. Ця платформа є практичним підтвердженням того, що кооперація у плодоовочевому секторі працює, а її формати можуть бути різними», – зазначає Андрій Ярмак.

Економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) також наголошує, що виробникам плодоовочевої продукції слід пам’ятати, що вони працюють у невеликому та дуже специфічному секторі, в якому розмір має значення. І подолати безліч із цих перешкод, знизити ризики бізнесу та збільшити ціни реалізації можна лише шляхом об’єднання зусиль, тобто. кооперації та активнішої участі в роботі галузевих асоціацій.

Зазначимо, що у сезоні 2020/21 років платформа працювала у тестовому режимі, проте її послугами скористалися вже понад 50 виробників фруктів та ягід.

А 2 грудня представники торгової платформи провели переговори з провідними мережами супермаркетів України щодо консолідованих поставок якісного яблука під час торгового форуму #FTradeClub.
Платформа запрошує всіх бажаючих приєднатися до її діяльності, а також до Української плодоовочевої асоціації: trade@fruit-ukraine.org, або за телефоном +38 093 933 32 22 (Євген Гугель).

SEEDS.org.ua

Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!