Прибутковість бізнесу українських молочників сягнула п’ятирічного мінімуму – Андрій Ярмак
В жовтні Індекс умовної прибутковості виробництва молока (УМІ) в Україні зріс на 2,7%, що дорівнює показнику вересня поточного року. Загалом, протягом останіх 5 місяців поточного року УМІ зріс на 24,9% в порівнянні з аналогічним показником 2020 року. Однак, в цілому в 2021 році прибутковість бізнесу українських молочників сягнула п’ятирічного мінімуму. Про це повідомив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак на своїй сторінці в соцмережі Facebook.
Коментуючи показники жовтня, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) зазначив, що як і у вересні, близько половини зростання забезпечило зростання ціни на молоко. Іншу половину підтримки УМІ забезпечило зростання ціни на корми.
Разом з цим, в жовтні відбулося здешевлення на 1,03% молока та знову дешевшали шроти олійних, однак росли ціни на кукурудзу.
“Прибутки (у кого вони були) в жовтні 2021 року вдруге були вищими (відразу на 10%), ніж в тому ж місяці 2020 року! Але це не тому, що зараз все так добре, а тому, що минулого року в цей час прибутки стрімко падали”,- пояснює Андрій Ярмак.
Фахівець також зазначає, що перші 10 місяців 2021 року дозволили нашим молочникам заробити на 20,2% менше, ніж рік тому за той самий період.
“І поки що це найгірший рік за останні 5 років! Гірше з прибутками були лише востаннє в 2016 році. Чому це найгірший показник за п’ятирічку? Тому, що сезонність вирівнюється. А ще тому, що наша переробна галузь зараз затиснута між дефіцитом сировини з одного боку, а з іншого – ефективним молочним бізнесом европейських постачальників, який прогресує і важкими умовами, що їм диктують українські мережі супермаркетів. Відповідно, виробникам потрібно швидше кооперуватися і створювати власні сучасні виробництва молокопродуктів, щоб розраховувати на щось більше”,- пояснює Андрій Ярмак.
Аналізуючи найближчі перспективи ринку, фахівець зазначає, що, як правило, в листопаді УМІ стабілізується і суттєво не змінюється.
“Зовнішній фактор лишається дуже позитивним. Протягом останнього місяця вартість молочних продуктів на біржах зросла приблизно на 3%, а за жовтень та вересень – вже на 8%. Отже будемо сподіватися на плюс!”,- зазначає Андрій Ярмак.
Youtube та Підписуйтесь!