Помилки некваліфікованих співробітників можуть дорого коштувати українським аграріям
Агробізнес – найбільш ризикований в Україні. Але одна справа, втрачати мільйони через погоду або локдаун, і зовсім інша – коли збитки спровокував недостатньо кваліфікований співробітник, пише SEEDS.
Навчання – це не те, на чому слід економити. Під таким гаслом компанії «Технотест Плюс» і «Украгротест» вже не перший рік спільно проводять в Україні незвичайні семінари-практикуми для працівників лабораторій і елеваторів. Чому ж навчають на таких семінарах, в інтерв’ю СІДС розповів Кирило Скороход, операційний директор «Технотест Плюс».
– Кому потрібні такі семінари?
– Лабораторіям, які бажають підвищити рівень знань своїх співробітників. Це можуть бути і працівники лінійних елеваторів. Ми навчаємо методикам визначення засміченості, кращому розумінню стандартів, різниці між українськими та міжнародними стандартами. В Україні і за кордоном застосовуються різні техніки не тільки очищення, але й калькуляції.
Наші семінари відвідують співробітники як державних, так і приватних підприємств. Зазвичай ми збираємо групи в Одесі. Такі семінари передбачають особисту присутність. Проходять вони переважно в конференц-холі Центру стандартизації та метрології.
– Як часто змінюються стандарти?
– Стандарти змінюються завжди. За останні роки було одразу кілька таких змін. Змінилися стандарти для сої та олійних культур. В кінці цього року зміняться стандарти відбирання клейковини в пшениці з ручної на автоматичну.
Навіть для висококваліфікованих співробітників лабораторій з аналізу якості зерна, що працюють не перший рік, не завжди вистачає знань і сил для самостійного вивчення постійно мінливих стандартів. Особливо якщо на підприємстві запроваджується в роботу нова культура.
Різниця в підходах може коштувати десятки і сотні тисяч доларів, відтак компанії, які не приділяють увагу освіті персоналу зернових лабораторій, ризикують втратою серйозної валютної виручки і часткою на конкурентному ринку. Помилок, які можуть так дорого коштувати, необхідно уникнути.
Якщо виникнуть різночитання з покупцями або постачальниками сировини з того чи іншого показника якості, зернових, бобових або олійних культур – лабораторія повинна бути готова дати чітку і обґрунтовану відповідь.
Але справа навіть не в змінах стандартів. А в кваліфікації самих співробітників, а саме в її відсутності. Буває, що працівники елеваторів від початку не мають спеціального навчання.
Нам знайомі випадки, коли звичайнісінька людина приходить на елеватор, її навчають виконувати нескладні дії: скільки і куди зерна засипати, які показники куди вносити… Але цих знань для повноцінної роботи катастрофічно мало.
– Як багато може втратити компанія через помилку ненавченого працівника лабораторії?
– Для елеватора це можуть бути навіть мільйонні збитки. Простий приклад. На одному елеваторі приймають зерно, на іншому – ні, кажуть: «сажка». Наступного разу фермер вже не повезе свою продукцію на елеватор, який забракував його зерно. Але ж зерно могло бути абсолютно нормальної якості.
Коли працівники не приймають придатне зерно – це чималі збитки для елеватора. Але буває і зовсім інша ситуація. Лаборант робить висновок про те, що сажка в допустимих межах, але з часом вона розмножується, заражене вже все зерно – і втрати зрештою виходять просто колосальні.
ПОПЕРЕДНЯ РЕЄСТРАЦІЯ НА СЕМІНАРИ УКРАГРОТЕСТ
– Як давно ваша компанія проводить такі семінари?
– Стартувала програма семінарів в 2019 році. Але такі семінари вже встигли набути популярності – ми отримували тільки позитивні відгуки. Це дуже інформативні семінари. Але головна наша особливість – багато практики під час аналізу теми.
Важливо й те, що семінари проводить не лектор, не науковець, а завідувач реальною лабораторією з 20 річним досвідом роботи. Він щодня має справи з багатьма суперечливими питаннями, і, ґрунтуючись на особистому досвіді, вчить тому, як відрізнити неякісне зерно, як обґрунтувати результати проведеного аналізу.
Крім цього, на свої семінари ми привозимо всі необхідні матеріали і посібники, навіть бур’яни. Одна справа, коли рослини вивчають за картинками в журналі, і зовсім інше – побачити їх на власні очі, помацати і зрозуміти відмінності.
До слова, спеціально для семінарів ми випустили журнал «Визначення спор сажки методом мікологічної експертизи». Також ми випустили ще один журнал «Колекція насіння дикорослих рослин».
– Ви проводите ще і досить незвичайні «виїзні» лекції для працівників певної компанії безпосередньо у приміщенні цієї компанії. Наскільки вони успішні?
– З такими «виїзними» лекціями ми вже відвідали Ukrlandfarming – одне з найбільших агропідприємств України. Окремий семінар ми провели для працівників компанії Cargill.
На жаль, але 2020 рік через карантини був практично «невиїзним». Ми сподіваємося, що в новому році станемо більше пересуватися Україною. І до нас приїжджатиме більше людей. Підвищення кваліфікації співробітників – це вкрай необхідна справа у всі часи.
З’явилися питання?
Телефонуйте до «Технотест Плюс»:
(096) 0000-737, (066) 0000-737
(097) 0000-737, (073) 0000-737
(095) 0000-737, (093) 0000-737
Головні новини Seeds та агроідеї для зростання вашого бізнесу в Telegram Facebook Instagram
Youtube та Підписуйтесь!